Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /jestem_i_ja/templates/jestem/functions.php on line 179
Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna (często nazywana zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi ) czyli zajęcia indywidualne:
dla dzieci doświadczających trudności szkolnych oraz
dla dzieci w wieku przedszkolnym, które potrzebują wsparcia by opanować umiejętności niezbędne w późniejszej rzeczywistości szkolenej.
Są to zajęcia w pełni dostosowane do konkretnego dziecka, nie ma schematów i 1 słusznej koncepcji. Dla każdego dziecka opracowuje się indywidualny program terapeutyczny dlatego zazwyczaj na poczatku jest diagnoza pedagogiczna ( chyba że dziecko posiada już opinię lub wskazania poradni psychologiczno-pedagogicznej) Częstotliwość spotkań jest dostosowana do indywidualnych możliwości dziecka i jego potrzeb, jednak spotkania powinny się odbywać regularnie np. co tydzień.
Terapia skierowana jest do dzieci, którym trudniej jest osiągnąć sukcesy w szkole. W szczególności poleca się ją dla dzieci, które mają:
trudności w nauce czytania i pisania, liczenia,
problemy z koncentracją uwagi,
trudności w uczeniu się matematyki,
zaburzone spostrzeganie i pamięć słuchową,
zaburzoną orientacji przestrzenną i lateralizację,
zaburzene spostrzeganie i pamięć wzrokową,
zaburzony słuch fonematyczny,
„brzydko piszą”
wolniej się uczą.
Zajęcia te wspomagają dzieci mające specyficzne trudności w uczeniu się - dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia (a więc problemy np. z: czytaniem, pisaniem, myleniem podobnych liter, stosowaniem reguł ortograficznych, rozumieniem czytanego tekstu, niskim poziomem grafomotorycznym, koncentracją uwagi, pamięcią) , które potrzebują specjalistycznej terapii aby móc lepiej funkcjonować tak w środowisku szkolnym.
Celem zajęć może też być wspomaganie rozwoju dzieci pod kątem stymulowania i usprawniania funkcji pozwalających wykształcić gotowość (dojrzałość) szkolną.
Terapia pedagogiczna ma na celu wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych, eliminowanie niepowodzeń szkolnych i ich negatywnych konsekwencji emocjonalnych, społecznych.
W czasie zajęć stosuje się różnorodne i urozmaicone formy pracy i metody pomocy, oraz wprowadza się różne techniki stymulujące rozwój umiejętności przydatnych w życiu szkolnym np.: elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, muzykoterapii, terapii ręki, sensoplastyki, arterapii, bajkoterapii, Kinezjologii Edukacyjnej, Integracji Sensorycznej, a także różnego rodzaju techniki relaksacyjne.
Zobacz także :
Trening Umiejetności SZkolnych ( TUSz) - informacje wkrótce
Trening Umiejetności Poznawczych ( TUP)" Mogę, chcę, potrafię" - informacje wkrótce