"Jestem i  Ja"  Grupa psychoedukacyjna

 

 Biofeedback

       


EEG Biofeedback (EEGBFB) to niesamowita metoda wspomagająca pracę naszego mózgu, pozwalająca wyzwolić  możliwości, które w nim drzemią.

Pomaga miedzy innymi wzmocniać: koncentrację, wyciszyć się, zredukować nadmierny stres, zwalczyć bezsenność, radzić sobie z lękiem, nauczyć się lepiej kontrolować swoje emocje.

Biofeedbackjest treningiem już dla dzieci od lat 4, młodzieży oraz dla dorosłych

Często stosowany jest  profilaktycznie dla optymalizacji zachowania, emocji i uczenia się u dzieci (także utalentowanych).

Dzięki EEG BIOFEEDBACK można optymalnie przygotować dzieci do szkoły, pomóc młodzieży przejśc przez ciężkie egzaminy, a dorosłego wspomóc w radzeniu sobie z obciążającymi sytuacjami w życiu

Najczęściej biofeedback jest stosowany jako metoda terapeutyczna u dzieci z:

  • ADHD i ADD (nadpobudliwością, impulsywnością,  zaburzeniami  koncentracji i utrzymywaniem uwagi w różnym stopniu),
  • dysleksją, 
  • dysgrafią, 
  • dysortografią, 
  • dyskalkulią,
  • dyspraksją, 
  • agresją i autoagresją, 
  • wolnym tempem pracy,
  • niską motywacją,
  • niepowodzeniami szkolnymi
  • trudnościami wynikającymi z dużego obciązenia wymaganiami szkolny
  • atakami paniki,
  • depresją,
  • jąkaniem,
  • lękami,
  • zaburzeniami snu,
  • obciążonymi nadmiernym stresem,

również : 

  • w autyzmie i całym spektrum zaburzeń autystycznych,
  • w zespole Aspergera,
  • w zespole Downa i zaburzeniach rozwoju psychoruchowego,
  • mózgowym porażeniu dziecięcym, 
  • OCD (Zaburzeniach obsesyjno-kompulsyjnych).

 U dorosłych EEG BFB najczęściej stosuje się przy:

  • depresji, lękach, panice,
  • niskiej motywacji, wypaleniu zawodowym,
  • w życiowych sytuacjach kryzysowych,
  • potrzebiue wzmocnienia odporności na stres,
  • w zaburzeniach snu – zasypiania, budzeniu się, lunatykowaniu,
  • w bólach głowy i migrenach

Podczas badania nic nie dodajemy ani nie zabieramy z mózgu. Odczytujemy jakie fale mózgowe pacjent tworzy, które są prawidłowe. Za ich tworzenie pacjenta nagradzamy. Jest to szybkie uczenie mózgu by tworzył te najlepsze i poprawne fale mózgowe. 

Pacjent dąży do wygrania z komputerem - uczy się błyskawicznie tworzenia poprawnych fal mózgowych a tym samym poprawia swój stan kliniczny - samopoczucie, nastrój, zmniejsza stres, agresję, polepsza koncentrację i pamięć, wycisza nadpobudliwość, zmniejsza tremę, poprawia szybkość i sprawność (to ważne jeżeli uprawia sport lub jest po wypadku)…

Zobaczysz jak bardzo kreatywny jest mózg, jak prawidłowo uczony i nagradzany - umie osiągnąć wspaniałe wyniki...

Zapraszamy. Terapię prowadzą:

mgr Karolina Dejer- pedagog, terapeuta, specjalista terapii ręki oraz terapii pedagogicznej 

mgr Agnieszka Słuczanowska- pedagog, terapeuta psychodynamiczny w procesie certyfikacji